+


Hur kan bara jag se just
den blicken han ger mig?

Jag vet att han ser alla, men det är inte samma sak.

Det är känslan han förmedlar med sin blick. Jag känner det.
Det är som om han har en förmåga att med blicken nå rakt in i
det jag håller stängt, hemlighetsfullt och uteslutet från kärlek.

Men så råkade jag möta hans blick.
Och jag kan inte riktigt förstå det. Än.
Det gick så fort, oväntat och blev så obegripligt.
Ingen har med ord kunnat ändra mig, och det jag
håller mest uteslutet från kärlek, det jag håller stängt
och det jag håller hemlighetsfullt.

Men just Hans blick räckte för att
Öppna mitt hjärta, läsa det som en bok och låta mitt hjärta sukta efter kärlek.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0